22. september 2025

Foreningen Digital Uafhængighed vil samle kræfterne i kampen mod afhængighed af big tech. I onsdags bød de aktører og interesserede velkommen til lanceringen i Altingets Gård.

Digitaliseringsminister Caroline Stage åbnede lanceringen og hilste initiativet velkommen. Foreningen vil blandt andet presse på for etiske udbudsregler, open source-alternativer og oplysning.

Programmet omfattede  blandt andet oplæg fra digitaliseringsministeren (se video), Pernille Tranberg og Morten Kjærsgaard. 

På billedet ses Digital Uafhængigheds bestyrelse: Jakob Seierø, Jacob Nordfalk, Tobias Fonsmark, Henrik Paltoft, Thomas Lau Hansen, Klavs Klavsen, Camilla Gregersen og Allan Sørensen. Derudover Digitaliseringsminister Caroline Stage Olsen og konsulent Marianne Bugge Zederkof, Bugge & Co.

Dejligt du lige kigger forbi 👋

Udfyld hvis du vil modtage vores nyhedsbrev

Vi spammer ikke! Læs vores privatlivspolitik hvis du vil vide mere.